Tentti on nyt sitten ohi! Se oli jotenkin ihan helppo koe, ehkä liiankin helppo, tosin siitä en pidä, että siihen oli laitettu kysymys tutkimuksesta, onko se perus vai soveltava. Musta se oli molempia...

No joo, mulla on ollu tässä näitä kuvattomia vaikka kuinka paljon. Mutta nyt mulla on ongelma. Se on tässä:

514399.jpg

Tämmöinen löyty kotoa sisältä päivällä ihan yllättäen. Olin jo kauan jännännyt, että millainen kukka siitä tulee ja nyt se oli auennut mun päikkäreiden aikana!!! Aikaste hieno kukka. Mutta se mun ongelma: mikä tää kasvi oikee on? Osaiskos joku sanoa!!! Ja mä kun yleensä tapatan kaik, ni tää villiinty ja alko kukkimaan! Muuten kasvi on sellainen viuhkan mallinen, mutta ei kuulemma ole viuhkapalmu. No mä jatkan kastelua...

Ja Arttuakin kuvasin pitkästä aikaa:

514402.jpg

Se röhnötti tosa lattial, ja mun oli pakko napsia kuvia(sillä seurauksella, et se meni muualle retkottamaan) :D Mutta toi toinen korva on hassusti taittunut..

Nii suursanutsereista piti sanomani, että ne on vaativia koiria, jotka osaa olla helv... kieroja! Nyt kun meillä kävi vieraita, niin tää alko esittään et mä kaltoin kohtelen sitä; se veuhto ja minä käskin istumaan painaen pyllystä ales-> tää ulvo ja parku kuin olisin hänt jollain vasaralla lyöny! Tietty se aistii, kuka vieraista on lepsu, eikä komenna. Välillä täytyy olla oikein raju, kun ei meinaa millään totella. Siitä on seurauksena paini ottelu vallasta. (ei ole kovin kivaa) Niille täytyy välillä ottaa kova kovaa vastaan. Ja sen koko on iso, joka voi myös lapsia pelottaa. Ei meitin naapurinkaan lapset tule liki(kerran saivat niin märän vastaanoton). Tämä rotu ei kyllä milloinkaan ole tahallaan IHMISELLE ilkeä/paha. Tää on erittäin ihmisläheinen, mutta muistkaa:  Ikinä mikään koira(ei pieni eikä iso) ei ole 100% varma, ne voi tehdä mitä vaan milloin vaan.

Mutta ei tää mikään älyn jättiläinen ole; Maarit heitii "virtuaali palloa" pihalla ja tää elukka juoksee hulluna "perässä" Ukon heittämä oikea kepakko ei kelvannut.

No joo, eiköhän tässä ollut taas lätinää...