Olen täällä osastolla ny ja en kauaa ehdi kirjoittaa, mutta yritän ehtiä jatkamaan illalla. Ja oikeesti! Mä on uskal ol tääl enää! Yks eristyspotilas meinas käydä mun päälle!! Pikkanen paniikki on edelleen päällä ja tärisen niin pirusti. Ja itkettää. Musta ei ole sairaanhoitajaksi. En osaa! Ja vaikeita nää ulkomaalaiset, kun ei ole kunnollista yhteistä kieltä. Kohta musta tulee varmaan oikeest rasisti.... Ny on pakko taas mennä..

Edit

Elikkä tilanne oli tämä. Aamulla potilas oli ihan normaali. Hymyili ja jutteli. Lääkärinkierrolla ylilääkäri luetteli suomeksi viikonpäiviä (potilas siis osaa muutaman sanan suomea; huomenta, pissa..) ja perjantain kohdalla sanoikin perkele. Ja tästä se sitten lähti koko homma pyllylleen. Jäi multa siten ruokatunti pitämättä (ja aamukahvikin juomatta muiden kiireiden takia.). Voi itku, että mua otti päähän olla se, joka sai kuulla kaiken paskan "potilaan sukulaiselta" ja siltä iteltään. "hoitajat on paskoja, pitävät tummaa ihmistä täällä koekaniinina, ja lääkärit pahempia......" Puolet asioista meni ohi, kun kiukkuissansa puhuivat niin nopeasti. Mä en halua sinne enää! Eikä kukaan hoitajista viittiny kuunnella mua "sitä tää on ollu siitä saakka, kun se tänne tuli...." oli vaan toteamus. Menisivät ite sinne kuulemaan kaikki paskat niskaan ja pelkäämään, että joku käy päälle. Ihan varmaan se kyllä käyttää jotain aineita.

Ja iltapäivällä paheni. Kotona nimittäin. Ukko tuli kotiin tuimana ja sanoi lähtevänsä Saloon. Siinä samassa mulla meni kylmät väreet; oikeessa olin. Pappahan taas sairaalassa. Tällä kertaa oli ensiavussa. Oli tullut jokin "kohtaus" (?) terveyskeskuksessa. Ja sieltä sitten lähettivät Saloon. Ja mä taas ihmettelen, että miksi häntä ei voitu pitää täällä tk.ssa. Ei periaatteessa ollut "mikään". Toden näköisesti kuumuus. Mutta mä kyllä epäilen muutakin. Onneksi yksi mun epäilyistä karsittiin heti; sydänkohtaus. Olisi oireet sopineet siihenkin, mutta ei ollut. Tk.n ylilääkäri totesi, että jokin hermo puristuksessa selässä. Mä kyllä mietin, että osa syy on se, mutta epäilen lisäksi liian vähäistä nesteen saamista. Notta oh ho hoijaa!

Syötiin juuri varhaisperunaa. Nyt menen pesulle ja lojuman sohvalle, kun väsyttää vietävästi (olenhan aamu 3 ollut hereillä...)