Reissussa rähjääntyy! No ei sentääs. Eilinen lomapäivä meni reissaillessa. Olin äitylin, Kirsin ja mammelin kanssa Oripään kangas-ja sisustustalossa. Paljon oli kaikkea ihanaa! Mutta hinnat olivat myös hulppeat. Samalla kävimme Riihimäessä Riihipuodissa. Se oli pikkuinen puoti, joka oli lattiasta kattoon täynnä enemmän ja vähemmän krääsää. Syömässäkin käytiin tietenkin ja ihan tavallisessa ruokakaupassa. Ja tavallisesta ruokakaupasta (ylläri ylläri,Prismasta) löysin enemmän ihania tavaroita ja juttuja kuin muualta. Tässä saalista:

225835.jpg

Eli Kangas-ja sisustustalosta mukaan tarttui kaksi kynttilää joulua ajatellen, iso lasinen vaasi(oli tarjouksessa) ja Sinellin pieniä sydämiä ja lehtiä. Riihipuodista piti tietenkin ostaa paikallista: ohrahiutaleita, näkkäriä ja lakua. Prismasta ruoan lisäksi ostin 2 kerää lankaa (tarjouksia) ja servettejä. Eli mitään kummallista en löytänyt. En edelleenkään fanttilankaa. Taustalla näkyy vanha kaappi, jonka olen ihan ite kunnostanut. Edelleen on kyllä hakusessa erikoinen sarana, jotta saan toisenkin oven kunnolla kiinni.

No loma on melkein mennyt ja mitä olen saanu aikaiseksi? Eipä mitään. Tiistaina leiposin pakastimeen vierasvaraksi pikkupullia ja kaakkua. Ja Mara sai juuri uunistatullutta kinkkupiirakkaa. Kouluhommat ovat jääneet vähälle. Ja nyt ne sitten painaa päälle kaikki... Mutta olen kuitenkin oppinut jotain uutta! Virkkaamaan ympyrää ja neliötä. Ennen osasin vain tehdä ketjusilmukka pötköä. Tässä tulos:

225837.jpg

Ympyrässä tuli virhe, ja huomasin sen vasta jälkeen. Liikaa noita pylväitä, mutta toinen onnistui jo paremmin. Että jotain uutta olen oppinut sentääs :)